5. september 2017 - kl. 13:00

Technical Sales Engineer
Teknisk salgssupport · Kundetilpassede løsninger


Du finder den rigtige løsning og udarbejder tilbud til globale kunder

Vil du være en del af en lokal forankret virksomhed med et stærkt teknisk og fagligt miljø - og med realistiske ambitioner om at være førende indenfor udvalgte segmenter globalt? Det har du mulighed for i en nyoprettet stilling som Technical Sales Engineer ved Stenhøj Hydraulik.

Her får du mulighed for at bringe din faglighed i spil i en kommerciel ramme, idet du som nøgleperson i salgsprocessen er med til at finde og specificere de løsninger, som skaber værdi i kundens produktionslayout. Dine primære arbejdsopgaver er at udarbejde hele det tekniske grundlag, der ligger til grund for den løsning og det tilbud, som gerne skal munde ud i en ordre. På baggrund af kundens specifikke ønsker kommer du bl.a. til at arbejde med:

  • Gennemgang af kravspecifikationer og sparring med sælgere, ingeniører og kundernes tekniske stab vedr. den tekniske løsning
  • Indhentning af yderligere specifikationer både internt og hos underleverandører
  • Udvælgelse af maskintyper og bestykning af den valgte løsning
  • Kalkulation af omkostninger og pris
  • Udarbejdelse af tilbudsmateriale – og når projektet er gennemført, efterkalkulation

I starten vil du, i samarbejde med fagligt erfarne sælgere, tage dialogen med kunderne vedrørende de tekniske løsninger. På sigt er det forventningen, at du selv, efter at have opbygget viden om Stenhøj Hydrauliks produkter og kompetencer, vil tage dialogen på egen hånd.

Teknisk indsigt og erfaring med at udarbejde tilbudsmateriale
Du har stor teknisk indsigt fra din uddannelse som maskintekniker, produktionsteknolog eller måske ingeniør og har erfaring med at udarbejde teknisk tilbudsmateriale. Har du også en håndværksmæssig uddannelse, er det en ekstra kvalifikation.

Vigtigst er det, at du er nysgerrig og har lyst til at lære om produkterne og har gå-på-modet til på sigt selvstændigt, at finde de værdiskabende løsninger til kunderne. Du er struktureret og har gode koordineringsevner, så du kan skabe dig et overblik over større tilbud og de mange tekniske kravspecifikationer. Du interagerer nemt med både kollegaer, kunder og leverandører, og kan også udfordre dem på baggrund af din tekniske faglighed og forståelse for den kommercielle forretning.

Du kommer til at kommunikere med kunder på både dansk, tysk og engelsk, hvorfor det er en nødvendighed, at du begår dig på disse sprog i skrift og tale.

Afvekslende hverdag med teknisk faglige udfordringer
Du bliver en del af en mindre virksomhed, som agerer globalt, hvilket giver dig mulighed for at følge projekterne fra første forespørgsel over konstruktion til idriftsættelse af løsningen hos kunden. Løsningerne bliver kundetilpasset, hvorfor du får en afvekslende hverdag, hvor du har mulighed for at udvikle dig både fagligt og personligt.

Din hverdag foregår på kontoret i Barrit, hvor du vil samarbejde med både sælgere, ingeniører og teknikere. Du indgår i et arbejdsmiljø, som er præget af høj faglighed og engagement for både produkterne, kunderne og sammenholdet blandt kollegaer.

Kontakt konsulent Jesper Nielsen eller Vickie Tarp hos PeopleLink på 6610 2015 for yderligere oplysninger. Vi ser frem til at modtage din ansøgning og dit CV via ’Søg Stillingen’ hurtigst muligt.